3 Aralık 2007 Pazartesi

YANIT YERİNE KİLİT

Geçen haftaki yazımda;Bu gazetede geçen yıl Kırgızlar Türbesi ile ilgili yazdığım yazıları anımsatarak yazılarıma bir yıldır yanıt beklediğimi yazdım.

Kimden yanıt bekledim ?

TBMM’de Hükümet adına söz veren dönemin Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Mehmet Ali ŞAHİN’den yanıt bekledim.

Vakıflar Genel Müdürlüğü’nden veya Bursa Bölge Müdürlüğü’nden yanıt bekledim.

Bursa Anıtlar Kurulu’ndan,

Bursa Valililği’nden,

İznik Kaymakamlığı’ndan yanıt bekledim.

Konuyla ilgili Hazırlık soruşturması açan,tanık olarak ifademi alan İznik Cumhuriyet Başsavcılığı’ndan bir “Takipsizlik Kararı” veya bir “İddianame” bekledim...

Geçen hafta belirttiğim gibi hiç bir kurumdan,hiç bir kimseden tek bir satır yanıt alamadım...

Türkiye hukuk devletiydi... Hükümet ve İdare şeffaftı...Yargı bağımsızdı...Bu ülkede Bilgi Edinme Yasası yürürlükteydi...

Benim bu gazetede yazdıklarım noktasına,virgülüne kadar doğru.

Fotoğraflarıyla kanıtlı.

Bu nedenle konu ile ilgili hiç bir kurum veya kişi inkar edemez.

Kabul de edemiyorlar.

Çünkü yazdıklarım kabul edildiğinde ilgililer hakkında yasal işlem de yapılması gerekir...

Benim yazdıklarıma görevli olmayanlardan,kendilerini yerel basın sanan arkadaşlardan “yalan” diyenler oldu.Ama kalkıp Kırgızlar Türbesi’ne kadar gidip bakma,görme zahmetine bile katlanmadıkları için ben onları ciddiye bile almadım...Onlar sadece plaket törenlerini izlediler ve yazdılar...
Bu yazıdan sonra biraz utanıp gidip bakmaya kalkarlarsa Kırgızlar Türbesi’ne giremeyecekler...

Benim yazdıklarıma bir yıldır tek satır yanıt veremeyenler Kırgızlar Türbesi’nin kapısını kilitlemişler...

Evet yanlış okumadınız.Kırgızlar Türbesi’nin kapısında kilit var.

Dünyada ve Türkiye’de hiç kilitli türbe var mı ? Gördünüz mü,duydunuz mu böyle bir şey...

Geçen hafta İznik’teydim.Yazdıklarımı takip etmek için Kırgızlar Türbesi’ne de tekrar gittim ve gördüm.

İkinci restorasyon ve tadilatta yapılan değişiklikleri gördüm.Duvar sıvaları ve badanası yenilenmiş.İçlerinde mezar olmayan boş sandukaların yeşil örtüleri üzerine üstünde arapça yazılar olan ikinci bir örtü konmuş.

Veee...Türbenin kapısına kilit vurulmuş...Neden acaba ?

Herhalde boş sandukalar çalınmasın,odun yerine yakılmasın diye...Başka bir neden aklıma gelmiyor...

Kent mezarlığı içinde,Kılıçaslan Caddesi,Lefke Kapı yakınlarındaki Çandarlı Türbeleri ve İznik’teki tüm türbeler harap vaziyette dururken iki yılda iki defa restorasyon geçiren,mezarları yok edilip mezar yerine boş sanduka konulan,bahçesine heykel yapılan,kapısına kilit vurulan Kırgızlar Türbesi’nin adının da değiştirilmesini öneriyorum.

Kilitli Türbe,Mezarsız Türbe veya Heykelli Türbe...Hangisini beğenirseniz.

Bu arada yerel ve bölge basınında Ayasofya Müzesi’nin restorasyon ihalesinin yapıldığını,restorasyonun yakında başlayacağını okuyorum.

Restorasyon adı altında Kırgızlar Türbesi’nin mezarlarını yok edenlere hiç güvenim yok.İznik’in en eski tarihi eseri Ayasofya Müzesi’ni de restorasyon adı altında,1700 yıllık mozaik ve freskleri tahrip ederek,burayı da camiye çevirmelerinden kuşku duyarım.

Mezarsız,heykelli ve kilitli türbeyi gördükten sonra haksız mıyım ?


İZNİK DOĞUŞ GAZETESİ - 05 ARALIK 07

Hiç yorum yok: