25 Kasım 2007 Pazar

BİR YILDIR YANIT BEKLİYORUM

İznik DOĞUŞ Gazetesi,30 yıldır İznik’te yayınlanan haftalık bir yerel gazete.Ben bir İznikli yurttaş olarak bu gazetede İznik’in sorunları hakkında yazılar yazıyorum.

Geçen yıl bu yerel gazetenin bu sütunlarında bir yerel gazeteci olarak onarılan Kırgızlar Türbesi konusunda fotoğraflı haber ve yazılar yazdım.

28 Haziran 06 tarihli DOĞUŞ’taki fotoğraflı yazımın başlığı :”KIRGIZ MEZARLARI NEREDE ?” başlığını taşıyordu.

5 Temmuz 06 tarihli yazımın başlığı ise ; “BİLDİKLERİMİZ-BİLMEDİKLERİMİZ !...YAZDIKLARIMIZ-YAZMADIKLARIMIZ !...” dı.

8 Kasım 06 tarihli yine fotoğraflı yazımın başlığı ise ; “KIRGIZLAR’IN HESABINI KİM VERECEK ?” idi.

8 Kasım 06 tarihinde bir başka iş daha yaptım.Bu üç yazımı bir mektupla TBMM’deki 16 Bursa Milletvekiline e-mail yolu ile gönderdim.

CHP Bursa Milletvekili Sayın Mehmet KÜÇÜKAŞIK,konuyu TBMM gündemine taşıdı ve benim yazılarımı TBMM kürsüsünden okudu ve yazdıklarım TBMM Genel Kurul Tutanaklarına geçti.

Dönemin Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Mehmet Ali ŞAHİN TBMM’de bir söz verdi.
TBMM Genel Kurul Tutanakları’ndan aynen aktarıyorum.İsteyen TBMM web sayfasından aslını görebilir.

“Türkiye Büyük Millet Meclisi
Genel Kurul Tutanağı
22. Dönem 5. Yasama Yılı
16. Birleşim 08/Kasım /2006 Çarşamba

DEVLET BAKANI VE BAŞBAKAN YARDIMCISI MEHMET ALİ ŞAHİN (İstanbul) - ...İznik'te, Kırgızlar Türbesi'nin onarımıyla ilgili bir gazete haberini, burada, bizlerle paylaştı. Kırgızlar Türbesi ve mezarlığıyla ilgili işleri yapan, Vakıflar Genel Müdürlüğü değil, İznik Kaymakamlığı. Ama, ben, Hükûmetin bir üyesi olarak ve Başbakan Yardımcısı sıfatıyla, orada ileri sürülen iddiaları ihbar kabul ederek, İçişleri Bakanlığı kanalıyla, İznik Kaymakamlığından bilgi isteyeceğim ve cevabını sizlere göndereceğim, ilgili gazeteye de ayrıca intikal ettireceğim. Çok teşekkür ederim.”

8 Kasım 06 tarihli yazımın son paragrafını buraya aktarıyorum.

“Bu sorularımı yerel basın aracılığı ile Sayın Kültür Bakanı’na,Sayın Dışişleri Bakanı’na,Sayın Bursa Valisi’ne,Sayın Bursa Anıtlar Kurulu’na,Sayın Vakıflar Genel Müdürü’ne,Sayın İznik Kaymakamı’na ve Sayın Kırgızistan Büyükelçisi’ne soruyorum…Sayın İznik Cumhuriyet Başsavcısı’nın da yazdıklarımı lütfen ihbar kabul ederek sorumlular hakkında soruşturma başlatmasını talep ediyorum. “

İznik Cumhuriyet Başsavcısı talebimi kabul edip bir Hazırlık soruşturması başlattı ve ben 1 Aralık 06 tarihli tanık ifademde bildiklerimi kendisine anlattım.Elimdeki fotoğrafları da kendisine ilettim.

Aradan bir yıldan fazla zaman geçti...Bu bir yıl boyunca hep bir yanıt bekledim.Ama kimseden bir tek satır yanıt alamadım...

Ben yerel gazeteci olmamın ötesinde hukukçuyum.Hukuka saygılıyım.T.C Devleti’nin de bir “hukuk devleti” olduğuna inanmak istiyorum.

Hukuk Devleti olan TC’nin yasama organına TBMM’ne inandım-güvendim.
Yasama organı TBMM’de bu devletin Yürütme organı olan Hükümetin Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Mehmet Ali ŞAHİN’in verdiği söze inandım-güvendim.

Bu devletin yargı organı İznik Cumhuriyet Başsavcısı’na inandım-güvendim.

Basını herhalde izlerler diye düşündüğüm Bursa Valisi’ne,Bursa Anıtlar Kurulu’na,Vakıflar Genel Müdürü’ne,İznik Kaymakamı’na güvendim-inandım.

Yukarıda isimlerini saydığım Devletin yasama-yürütme-yargı ve idari makamlarının hiçbirinden,hiç kimseden olumlu veya olumsuz tek bir satır yanıt almadım.

Bu durumda ne yapmam gerekiyor ? Bir fikri olan var mı acaba ?


İZNİK DOĞUŞ GAZETESİ - 28 KASIM 07

Hiç yorum yok: