17 Aralık 2007 Pazartesi

İZNİK FOTOĞRAFLARIM





DOĞUŞ’un bu sayısı “bayram özel sayısı” olduğu için siyaseti,sorunları bir kenara bırakıp keyifli bir yazı yazmak istedim.Bu nedenle affınıza sığınarak biraz kendimden,hobilerimden bahsetmek istiyorum.

Hobby (Hobi) İngilizce bir sözcük.Türkçe’de de maalesef çok sık kullanılıyor.Meslek dışı merak,meraklar anlamında kullanılıyor.Bu anlamda fotoğraf çekmek benim 25 yıldır sürdürdüğüm meraklarımdan birisi.Son yıllarda bu merakım daha da arttı.

Fotoğraf,teknolojik yeniliklerle (filmden dijitale geçiş) toplumda daha çok sayıda insanın ilgisini çeken yaygın bir sanat dalı.Bir çok üniversitede fotoğraf bölümleri var.Bu nedenle fotoğraf üzerine yazılacak çok şey var.

Son yıllarda çektiğim fotoğraflarımı internet ortamında,üyesi olduğum fotoğraf kulüplerinde fotoğraf dostlarımla paylaşıyorum.İlk fotoğraf sergimi de bu yılın temmuz ayı içinde Hong Kong’ta açtım.İnşallah günün birinde İznik’te de bir fotoğraf sergisi açma olanağı bulurum...

Fotoğraf arşivimde çok sayıda İznik fotoğrafı var.Bunlardan ikisinden söz etmek istiyorum.

Hong Kong’ta açtığım sergide 25 fotoğrafımı sergiledim.Bunlardan 5 tanesi İznik’ten çekilmiş fotoğraflardı.Sergimin sonunda fotoğraflarımdan birini sergimi gezmeye gelen Hong Kong Başkonsolosumuza hediye ettim.Birini de sergimin açılışında ve sergi süresince bana yardımcı olan,kendisi de fotoğraf sanatçısı olan Hong Konglu öğretmen arkadaşıma hediye etmek istedim ve seçimi kendisine bıraktım.25 fotoğrafın içinden seçtiği fotoğraf benim geçen yıl Haziran ayında İznik’te çektiğim “İznik Gölü’nde Akşam Oldu...” adını verdiğim fotoğrafımdı...Bana ”Bu güzel gölde fotoğraf çekmek için Türkiye’ye geleceğim.” diyen Hong Kong’lu dostumu unutmadım.

Bu yıl 19 Mayıs’ta dostlarımı İznik’e getirmiştim.Onlara İznik’i gezdirdim.19 Mayıs sabahı da erken saatlerde fotoğraf makinemi kapıp Çamlık Motel’den Darka’ya kadar bir yürüyüş yaptım ve fotoğraflar çektim.O fotoğraflarımdan birini de 23 Mayıs 07 tarihinde üyesi olduğum FFC (FotoFanClub) de “İznik Gölü’nde huzur-1 “ adıyla yayınladım.Fotoğraf dostlarım tarafımdan bu fotoğrafım çok beğenildi.

16 Aralık 07 Pazar akşamı bir e-mail (eloktronik posta) aldım.Sizinle de paylaşmak için aynen aktarıyorum.

“Merhabalar Hüseyin Bey, 23.5.2007 tarihinde fotofanclub'a yüklemiş olduğunuz İznik Gölü'nde Huzur_1 isimli fotografınızın yağlı boya çalışmasını yapmak için sizden izin rica etmiştim. Sizde ricamı kırmamıştınız. Ancak aynı atelyede resim çalıştığım bir arkadaşım "bu fotografı ben çalışayım lütfen " deyince bende onu kıramadım. Bu iletinin ekinde fotografınızın yağlıboya çalışmasının fotografını size gönderiyorum. Sizin de bildiğiniz gibi resim fotograftan biraz farklı oluyor. objelerin yerlerini değiştirebiliyoruz. O nedenle sandalı biraz sola almanın resimsel anlamda daha doğru olacağı düşünülerek sandalın yeri değiştirildi. Umarım beğenirsiniz. Selamlarımla.FFC den S. P. “


İznik Gölü’nde Huzur-1 isimli bu fotoğrafımı ve bu fotoğraftan esinlenilerek yapılan resmi siz dost okurlarımla DOĞUŞ’ta Siyah-Beyazda olsa paylaşmak istiyorum.Merak edenler İnternetteki web-blog sayfamdan ( http://huseyinay.blogspot.com/ ) renklisine bakabilir.

Tüm İzniklilerin ve dostların bayramını kutlar,sağlıklı ve neşeli bayramlar dilerim.

İZNİK DOĞUŞ GAZETESİ - 19 ARALIK 07

Hiç yorum yok: