25 Aralık 2007 Salı

İZNİK’TEN

Bildiğiniz gibi benim DOĞUŞ Gazetesi’ndeki köşemin adı “İZNİK’TEN” ama ben uzunca bir süredir yazılarımı İznik dışından yazıyorum.Bu yazımı ise 24 Aralık sabahı İznik’ten DOĞUŞ’un bilgisayarından yazıyorum.

Bu yazıya başlamadan önce İznik’te yayınlanan yerel gazetelerin geçen hafta yazdıklarına baktım.Bazı haberleri ve köşe yazılarını okudum.

Bu köşede yerel basının yayınlandıkları belde ve bölge için önemi üzerine birkaç kez yazdım.Yerel basının yayınlandıkları beldeni haberleri ile o beldenin nabzını tuttuklarını düşünüyorum.O gazetelerde köşe yazısı yazan arkadaşlarımın da hem yaşadıkları beldenin hem de ülkenin sorunlarını belde halkıyla paylaşması olarak görüyorum.

Bu bağlamda üç yazıyı çok beğendiğimi burada ifade etmeliyim.Beğendiğim yazılardan ilki Turgut TUNA Hocamın DOĞUŞ’ta yayınlanan “Nereden Nereye ?” başlıklı yazısı. Bu kasabanın sosyo-ekonomik yapısını bilimsel yöntemle açıklayan Turgut TUNA Hocamın daha sık yazı yazmasını diliyorum.Yine DOĞUŞ’ta yayınlanan Soner İLHAN’ın “İZNİK VE TARIM ÜZERİNE DÜŞÜNCELER-2” başlıklı yazısı çok güzel ve yararlı bilgiler içeren yazısı.Beğenerek okuduğum üçüncü yazı ise Ömer CENGİZ Hocamın İZNİK Gazetesi’nde yayınlanan “EVET Mİ – HAYIR MI ?” başlıklı yazısı oldu.Yerel basından okuduğum özellikle bu üç yazıyı burada tekrar andım ki okuyamayanlar bulup okuyabilsinler diye.

İZNİK Gazetesi’ni ne yazık ki sadece İznik’e geldiğim zamanlar okuyabiliyorum…

Yerel basının diğer gazetelerinde Bayram reklamları da çok ilginçti…

Bu hafta İznik’te olup biteni yerel basından izlemek benim için keyif verici idi.Bu arada İznik’te dikkati çeken en önemli olay ise Ayasofya’da restorasyonun başlamış olması idi. Önümüzdeki haftalarda Ayasofaya’nın restorasyonu konusunda yazılar yazacağım ama şimdilik sadece iki hususa değinmek istiyorum.Biri olumlu biri olumsuz.

Olumlu olandan başlayalım.I.Murat Hamamı,Kültür Merkezi,Kırgızlar Türbesi onarımlarında ısrarlarımıza rağmen bir türlü asılmayan restorasyon-inşaat bilgi tabelalarının bu defa asılmış olması.Onarımın kim tarafından,kime kaç paraya yaptırıldığı,işin ne zaman başlayıp ne zaman biteceği bilgilerinin açıklanmasını olumlu buluyorum.Yukarıda bahsettiğim onarımlarda bu bilgilendirmenin neden yapılmadığını sormaya ve merak etmeye devam edeceğiz…

Ayasofya’nın restorasyonundaki ilk göze çarpan olumsuzluk ise yapının önüne ve cadde tarafına çekilen çirkin perde.Binanın önünü kapatan bu çirkin perde nedense arkasına çekilmemiş…Yani yarısı perdeli yarısı perdesiz.Aslında hiç olmasa daha iyi olacak…

İzniklilerin bu Ayasofya restorasyonunu dikkatle izlemelerini öneririm.Bakalım yarım perdenin arkasından ne çıkacak ?

İZNİK DOĞUŞ GAZETESİ - 26 ARALIK 07

Hiç yorum yok: