20 Ağustos 2008 Çarşamba

Hoşça kal komşu



*
HOŞÇA KAL KOMŞU

Hoşça kal komşu
Biz gidiyoruz
Hakkını helal et
Ölüm var kalım var
Bir daha ya görüşür ya görüşemeyiz
Bunca yıl komşuluk ettik
İyi günde kötü günde
Hep iyilik gördük sizden
Kötülük nedir bilmedik
Sağ olun

Kapılar açık
Güvercinlerimiz kaldı içerde
Yemlerini, sularını sen ver artık
Yolumuz uzun, yolumuz belirsiz
Bizi ayırdılar yuvamızdan
Biz onları ayıramadık

Deniz ötesiymiş gideceğimiz yer
Bilmeyiz havasını, suyunu
Bilmeyiz dilini, türküsünü
Biz gideriz çoluk çocuk
Aklımız, yüreğimiz burada kalıyor
Kocamın mezarındaki gülleri bu sabah suladım
Yolun düşerse ara sıra sen de sula sevaptır
Kurumasınlar, solmasınlar

Hoşça kal komşu hoşça kal
Biz gidiyoruz artık
Bolca su dök arkamızdan
Belki bir gün döneriz
Gel bir daha sarılayım sana
Ağlama ne olur
Al bu mendilim sende kalsın yadigar
Ağlama yeter, şimdi beni de ağlatacaksın
Hoşça kal komşu
Hoşça kal

19.08.08 – HÜSEYİN AY

2 yorum:

Coşkun Gürsel dedi ki...

Hüseyin ağbicim eline kalemine sağlık ne güzel yazmışsın.
Okurken bir an çocukluğuma gittim o sıcak o içten komşulukları hatırladım bir an komşularımız bir film şeridi gibi geçti gözümün önünden.
Güzel günler idi...

Selam ve sevgilerimle...

Alev Başaran dedi ki...

Bir Selanik mübadil çocuğu olarak bu şiirinizden çok etkilendim... Yüreğinize sağlık. Çoğu kimse anlamasa da bu duyguları, bizlerin kanatları kırık, gözlerimiz parçalı bulutlu hep...

Alev Başaran