14 Aralık 2008 Pazar

İznik Mavi Çini’den İznik Kültürü’ne…“ İZNİK Dün – Bugün - Yarın I ”

İznik Mavi Çini’den İznik Kültürü’ne…
“ İZNİK Dün – Bugün - Yarın I ”


12 Kasım 08 tarihli “İZNİK VE GOLF” başlıklı yazımda sözünü etmiştim.

“Bu arada iki hafta önce sözünü ettiğim Müşküleli Fevzi KAVUK’un yaşamının anlatıldığı “Çınarlı Köyün Muhtarı” kitabını okumayı bitirdim. Şimdi İznikli tarihçi araştırmacı dostum Recep BOZKURT’un İznik Mavi Çini yayını olarak çıkan “İZNİK Dün-Bugün-Yarın I ” kitabını okuyorum. Bir fırsatını bulduğumda bu iki kitapla ilgili de yazmak istiyorum.”

İznikli tarihçi, araştırmacı, yazar ve dostum Recep BOZKURT ’un büyük çoğunluğu 93 – 94 ve 95 yıllarında İznik DOĞUŞ Gazetesi’nde, bölge ve ulusal basında yayınlanmış yazılarından oluşan kitabını geçtiğimiz bayram tatilinden de yararlanarak bazı yazıları tekrar ve büyük bir keyifle okudum. Recep Hocam 15 yıl önceki İznik’le ilgili yazılarına kitabı hazırladığı 07 yılına ait notlar da düşmüş.

Recep BOZKURT ’u İzniklilere anlatacak değilim. Kendisi inanılmaz derecede bir İznik sevdalısıdır. Onun İznik sevdası bazılarınınki gibi sözde değil özde bir İznik sevdasıdır. Yüreğini, bilgisini, zamanını, emeğini İznik için karşılıksız ortaya koyar. Bunu yazdığı tüm kitaplarında ve yazılarında görürsünüz.

Onun İznik sevdasını biz dostları, İznikliler bilir de İznik yerel yönetimi asla bilmez. Örneğin Belediye Başkanı Kadri ERYILMAZ bu İznik sevdalısı İznikli araştırmacı ve yazar Recep BOZKURT ’la ne makamında ne de başka hiçbir yerde oturup 10 dakika İznik için konuşmamıştır. Onunla bir kahve bile içmemiştir… Neden bu kadar kesin konuşuyor ve yazıyorum ?

Çünkü aynı şey benim için de geçerli… Ben biraz daha şanslıyım. 05 yılında bu gazetede yayınladığım açık bir çağrı sonucu kendisiyle göl kenarında bir saat yürüyüş yaparak konuşabilmiştim. Hepsi o kadar.

İznik Belediye Başkanı Kadri ERYILMAZ ; Recep BOZKURT ’u da Hüseyin AY ’ı da sevmez, bizlerin yazılarını okumaz… Aslına bakarsanız bizim de onun sevgisine, ilgisine hiç gereksinmemiz olmadığı gibi yazılarımızı okuyup okumaması da hiç umurumuzda değil…

İznik Belediye Başkanı Kadri ERYILMAZ ; Görev yaptığı son 5 yıl içinde İznik’te kültür ve sanat adına hiç bir iş yapmamıştır. Kültür ve sanat anlayışı ramazanlarda “iftar çadırı” açmak ve “ ilahi dinlemek” ten ibaret olan Başkanın hakkını da yemeyelim. Onun yaptırdığı golf sahasında yetişecek İznikli golf şampiyonlarının başarılarını hayal etmek bile güzel değil mi ?

“İZNİK Dün – Bugün – Yarın I “ adını taşıyan bir kitabın basımını normal koşullarda İznik Belediyesi tarafından üstlenilmeliydi. İznik Belediyesi İznik’le ilgili bir kitabın basımını üstlenmedi ama kitap yine de okuyucuyla buluştu. Kimin sayesinde ? İznik Mavi Çini ve Seramik İşletmesi sayesinde…

Bu kitabı yayınlayan İznik Mavi Çini ve Seramik İşletmesi
( http://www.iznikmavicini.com/ ) kitabın tanıtımı için 29 Kasım 08 tarihinde İznik Süleyman Paşa Medresesi Çiniciler Çarşısı’nda bir imza günü düzenledi. İznik Mavi Çini ortaklarından Sevgili Mahmut ÇALIŞKAN beni de haberdar etti ama o etkinliğe katılamadım. Kırgızistan Kültür Bakanı’nın da tesadüfen katıldığı bu etkinliğin haberlerini yerel basından okudum.

Duyduğuma göre ; Bu imza gününde konuk bakanın yanında bulunan İznik Belediye Başkanı Kadri ERYILMAZ, beş yıldır beş dakika bile konuşmadığı, sokakta görse bir selam bile vermediği yazarımız hakkında öyle sözler söylemiş ki duyanlar kulaklarına inanamamış… Ben de inanamadım.

Sevgili Dostum Recep BOZKURT ’un affına sığınarak bu kitap tanıtım yazısında kitabın içindeki yazılardan ziyade kitabı basan İznik Mavi Çini’nin bu kitabı basmakla İznik kültürüne yaptığı katkıyı öne çıkarmak istedim…

İznik Belediyesi’nin yapamadığını yapan İznik Mavi Çini ve Seramik İşletmesi ortaklarını ve çalışanlarını özellikle kutlamak istiyorum.

Son yıllarda uzun bir emek sonucu ürettikleri yeni İznik çinilerini ülkemizde ve dünyada çeşitli fuarlara katılarak İznik’i tanıtmada önemli işler yapan İznik Mavi Çini geçen yıl da Bursa’nın ünlü ressamı İbrahim BALABAN resimlerini İznik çinisi ile buluşturarak kültür ve sanata katkı sağlamıştı. İznik Mavi Çini bu yıl da Recep BOZKURT Hocamızın “İZNİK Dün – Bugün – Yarın I “ kitabının basımını üstlenmekle İznik kültür ve sanatına çok büyük bir katkıda bulunmuştur.

Kitabın sunuş yazısından bir bölümü hem İznikli okurlarımla hem de internet ortamındaki okurlarımla paylaşmak istiyorum…

“İznik Mavi Çini Atölyesi olarak tarih bilincimiz ve kültürel birikimimizle, gelecek kuşaklara sanatçılarıyla övünebilecek eserler bırakmak en büyük heyecanımız ve hayalimizdir.

İşte tüm bu nedenlerle, araştırmacı yazar Recep Bozkurt’un belgelere ve gözlemlere dayanarak hazırladığı “İZNİK : Dün – Bugün – Yarın “ adlı eserini yayınlıyoruz.

Değerli hocamızın yaptığı bu çalışmanın dünümüzü, bugünümüzü ve geleceğimizi ışıklandıracağına, kültür hayatımıza önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz.

Büyük düşünür Mevlana’nın, “ İnsan her yerde bırakmalı bir eser, eser bırakmayanın yerinde yeller eser…” ve bilge halkımızın söylediği, “ Söz uçar, yazı kalır…” anlayışı doğrultusunda, güzel İznik’imizin 7200 yıllık görkemli tarihini dile getiren bu kitabı sizlere sunmaktan mutluluk duymaktayız.

Yazarımızın diğer eserlerinde de buluşmak dileğiyle….

İznik Mavi Çini ve Seramik Atölyesi
Mahmut Çalışkan
Serap Şakar Ereyli
İsmail Kaya “


İznik için yazdıklarından dolayı sevgili dostum Recep BOZKURT ’a
teşekkür ediyorum. Bu kitabı İznik kültürüne kazandırdıkları için de İznik Mavi Çini ve Seramik Atölyesi ortakları ve çalışanlarını da yürekten kutluyorum.

İZNİK DOĞUŞ GAZETESİ 17 ARALIK 08

1 yorum:

mehmet dedi ki...

merhaba ben bir iznik aşığıyım ve gerçekten yazınıza hayran kaldım... bursa merkezde oturuyorum ancak izniğe birkaç kez gittim... onun dışındada internette araştırma yaptım... gerçekten türkiyenin yavrusu... tarihi bir kentte olabilecek herşey var. kültür başkenti ve daha fazlası... şimdiki belediye başkanı katliam yapıyor orası ayrı mesele... hayalimde mimarlık okuyup izniğe belediye başkanı olmak var... tabii görevimi kötüye kullanıpmütahitlerin elinde eserleri gezdirmem! her işin adabı vardır. ayasofya inşaat şirketinin elinde eriyip bitti... mhmtdrtp@hot. mail adresimden bana ulaşırsanız sevinirim